Universal Studios Hollywood

Igår blev det en utflykt till Universal studios, och för dom som inte vet vad det är så kan jag berätta att det är som en enorm park där dom flesta filmer spelas in med special effekter och så, eller det är inte bara special effekter som spelas in där.
När vi kom in dit så skulle vi åka på en tour det var som en tåg fast det var öppna fönster. Man fick ta på sig sådana där 3D glasögon för det var en sak vi skulle åka igenom där king kong spelades in.
Det var en kolsvart tunnel som man åkte in i, plötsligt så började det, och det var som en helt annan värld öppnade sig, det var precis som på riktigt. Det var en värld med dinosauries och king kong samtidigt så skakade tåget och det sprutade vatten haha. Nu förstår man verkligen hur lätt det är att fuska med all film teknik. Det var helhäftigt att uppleva det i alla fall!
Jag tog massvis med kort men min lilla kamera som jag inte har någon usb sladd till, men jag laddar upp kort när jag kommer hem till sverige.

Verkligen alla stora skådespelare har spelat in något där skulle jag kunna tänka mig, det är jag 100 % säker på faktiskt. En annan sak som vi fick se där var alla Desperate housewifes husen spelades in, åh det var så himla vackert där, det var som en liten barbie stad.
Vi fick med se där en del scener där Ghost wisper har spelats in!
En sak till, det var den där Grinchen staden, alla vet vem Grinchen är, right? det gröna lurviga "monstret" som hatar julen!

Förutom den där touren så var det som ett nöjesfält med en del karuseller eller vad man säger, en sak var jurassic park heter den, det var en vattenkarusell... oh herregud vad blöt man blev av den asså, det var som man hade duschat!

Här kommer lite bilder






Effekter

Effekter

Effekter



Desperate houswifes

Desperate houswifes (syns inte så bra, har mer bilder)

Grinchen huset

Ghost Wisper scener



filmstjärnor





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0