En fiffig uppfinning

Idag kom mamma hem och då gjorde vi lite mat tillsammans, då kom vi in och pratade om spanska.. och som sagt idag skulle vi skriva en spanska uppsats om en favortit person, det var skit svårt att komma på något att skriva om plus att jag har typ glömt bort allt över sommarlovet liksom. så det gick skit verkligen!
Så på tal om språk mamma pratade med en kollega på jobbet idag och en sak som var en jätte användbar, som han hade när hon gick i skolan.   En översättningspenna, har ni hör talas om det någon gång? för det har inte jag. Själv tycker jag det låter skit coolt, så om man har ett t.ex ett engelskt ord som man inte vet vad det betyder så är det bara att dra penan över det ord eller mening så står det på skaftet på svenska. Det är ju värsta smidigt så slipper man gå och hämta en lexikon och slå upp ordet för det tar en sån himla lång tid! 
Så mamma och jag ska nog svänga förbi Bokia någon dag och se lite närmare på dom





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0